Vijesti

Inspirirajući Prvi svjetski kongres o agroturizmu 2018. u Južnom Tirolu

Prošle sedmice, od 7. do 9. novembra 2018. godine u Bolzanu (provincija Južni Tyrol-Alto Aldige) održan je Prvi svjetski kongres o agroturizmu. Ovaj je kongres organizirao evropski istraživački centar EURAC u saradnji s mnogim lokalnim vlastima kako bi razmijenili različite međunarodne inicijative koje podupiru agroturizam. Alterural je prisustvovao ovom događaju za razmjenu i predstavljanje agroturizma u Bosni i Hercegovini.

1

Organizator Eurac osnovan je 1992. godine i radi na najvećim izazovima i temama naše budućnosti: zdravlje, energija, dobro funkcioniranje političkih i društvenih sustava ili očuvanje netaknutog okoliša. Istraživači i osoblje također su specijalizirani za alpsko okruženje, manjine i autonomne regije. To uključuje studije o interakcijama čovjeka i okoliša, ruralnom gospodarstvu i održivoj mobilnosti.
Agroturizam nudi poljoprivrednicima mogućnost diversifikacije i stvaranja dodatnih prihoda kroz turističke aktivnosti na farmi kako bi se pomoglo nadopunjavanju niskog poljoprivrednog dohotka. To pomaže održivosti aktivnih poljoprivrednih gospodarstava i ruralnih zajednica. Šire razumijevanje agroturizma navodi da ove aktivnosti podupiru i promoviraju poljoprivredne resurse, tradiciju i kulturu. Alpe sa svojom slikovitom i transnacionalnom dimenzijom smatraju se rodnim mjestom agroturizma te su zbog toga izabrane za domaćin događaja.

2

3

Više od 42 predstavnika zemalja bilo je prisutno u Sjevernoj Italiji na ovom kongresu. Profil sudionika bio je raznolik, od lokalnih agroturističkih pružatelja usluga, poljoprivrednika iz regije, udruženja, istraživača i sveučilišnih profesora specijaliziranih za razvoj ovog niša sektora. Sudjelovala su izaslanstva SAD-a, Indije i susjednih zemalja, ali i delegacija Gruzije, Kolumbije, Brazila i mnogih drugih, uključujući Bosnu i Hercegovinu.

4

5

Kongresni program bio je strukturiran u 4 komponente:


A - Ključne napomene bile su opće: uloga i relevantnost agroturizma i raznih oblika agroturizma u svijetu.
Važne ključne poruke i činjenice koje Alterural bilježi iz ovog kongresa su sljedeće:


1. Turističke aktivnosti su vrlo važan alat za preživljavanje malih farmi. U Italiji Njemačkoj, sveučilišta i agronomi rade na razvoju multifunkcionalne poljoprivrede u Europi kao zanimljivom modelu naše budućnosti.
2. Lokalna i regionalna tržišta su ključna tržišta u cijelom svijetu posebno u Aziji.
3. Postoji glavni afektivni element i moć u agroturizmu povezana s nostalgijskim emocijama i referencama djetinjstva.
4. Južna Afrika razvila je snažnu kampanju koju bi svi sudionici mogli podijeliti "Mi dajemo podršku našim poljoprivrednicima ". Zbog toga je vrlo važna predanost Vlade i EU.
5. Još jedna važna poruka koju su poslali mnogi sudionici bila je nužnost održavanja identiteta i vjerodostojnosti ponude unatoč tržišnim pritiscima i potrazi za inovacijama. Napravite, ali ne izgubite svoju prošlost na putu... Sve sobe ne moraju biti iste, svi proizvodi ne moraju biti pakovani isto... Svi ne trebaju kušati isto... Indijski, kolumbijski i afrički sudionici doista su bili vrlo složni oko standardizacije nametnute tržištem.
6. Definicija agroturizma i terminologije je odrđena, ali mnogi su stavili naglasak na važnost turističke zajednice kao kolektivne inicijative i pristupa za teritorij.

B - Mnoge paralelne tematske sjednice održane su i pokazalo se vrlo teško odabrati među njima. Međutim, Alterural je pohađao sljedeće sesije:


1. Poticajno okruženje za agroturističke aktivnosti
2. Doprinos agroturizma za budućnost ruralnih područja
3. Agroturizam za poticanje budućnosti ruralnih područja
4. Raznolikost agroturističkih aktivnosti: odabrani trendovi i dobre prakse


Iskustvo Gruzije i franonške šumske regije (predstavljeno kroz projekt regionalnog razvoja u udaljenom bavarskom ruralnom području) predstavljali su vrlo "sličan" kontekst ili metodologiju i nadahnule su Alterural. Veza s njihovim predstavnicima mogla bi donijeti plodnu suradnju u budućnosti.

Štoviše, lokalni brend "Roter Hahn" (crveni pijetao) snažan je alat za promociju ovog agroturističkog odredišta u Južnom Tirolu. Pruža:


- sustav klasifikacije i označavanje kvalitete (cvjetni simboli)
- izravne savjetodavne usluge za nadogradnju ponude
- visoku kolektivna vidljivost u sektoru


Ova je oznaka također bila vrlo inspirativna za Alterural. Može služiti trenutnom radu koji je završen u našem projektu financiranom od strane EU u širokoj periferiji Sarajeva. S našim lokalnim partnerima trenutno smo u procesu stvaranja logotipa za naš ciljani teritorij.

6

7

 

C - Tehnički studijski posjet: organizirano je 10 tehničkih posjeta na aktivnim farmama koje nude agroturizam. Neki su bili specijalizirani za stočarstvo i proizvodnju sira, proizvodnju vina ili jabuke ili preradu alpskih biljaka. Mnoge farme integrirale su element wellnessa u njihovu ponudu.
Alterural je sudjelovao u posjetu farmi Oberhalster uglavnom posvećene organskim jabukama i njihovoj preradi, ali posjeduje i proizvodnju ljekovitih biljaka na maloj parceli. Uzgajalište se idealno i nalazi se uz vrlo atraktivne trekking staze, koje godišnje koristi više od milion posjetitelja. Kombinuje: 3 apartmana, organsku proizvodnju jabuka na 2 hektara, srednjovjekovni ljekoviti vrt, farmu i wellness ponudu. Nudi se širok spektar aktivnosti kako bi pokrili želje svojih 100% njemačkih gostiju.

8

9

10

11

D -Poster sesije:


Inicijatori i istraživači projekata odvojili su vremena da prezentiraju svoj rad na neformalan način. Agroturizam mandala model predložilo je  Sveučilište Južne Karoline iz SAD-a, a bio je posebno fascinantan i plod je tromjesečnog rada.

12


Za više informacija: http://agritourism.eurac.edu/