Vijesti

Kako kreirati autentične lokalne "suvenire" za turističko tržište?

Odabir ciljnih skupina, odnos prema turistima, šta predstavljaju lokalni klijenti i kako sa njima raditi – neke su od tema kojima su se bavili učesnici radionice “Izrada suvenira”, koja je organizovana u  sklopu trogodišnjeg projekta koji finansira Evropska unija kako bi ojačala ruralne turističke destinacije u BiH.

Cilj radionice je bio povezivanje građana i smanjenje nezaposlenosti kroz unapređivanje saradnje glavnih interesnih grupa na lokalnom nivou i procjenu tržišta aktivnog stanovništva. Radionici su prisustvovali pojedini proizvođači koji se bave poljoprivrednom djelatnošću, mali poduzetnici, vlasnici seoskih domaćinstava i uposlenici turističkih zajednica.

Edina Hadžić, produkt dizajnerka, održala je predavanje  na temu  kako razviti ideju i napraviti suvenir koji će predstavljati identitet jednog mjesta, odnosno emociju koju to mjesto izaziva u onome ko je bio “prinuđen” da ga kupi. “Proizvodi koji se inače prave u seoskim domaćinstvima i ruralnim područjima su većinom kvalitetni proizvodi poput suvenira, ali u čitavom procesu njihove prodaje učestalo nailazimo na poteškoće u plasmanu određenog proizvoda ili suvenira. Ubijeđena sam da poznavanjem vještine produkt dizajna stvaraoci suvenira mogu ostvariti veću korist služeći se i poslovnim strategijama ove discipline,” kazala je Hadžić.

suveniri7

Na radionici su predstavljeni uzorci različitih suvenira koje su učesnici napravili, a  prema standardima produkt dizajna,  analizirani su dobri i loši primjeri suvenira. Hadžić naglašava da je bitna značajka za svaki suvenir da je on karakterističan, unikatan i da podsjeća na sve ono što je turista doživio pri posjeti jednom mjestu.

suveniri1

Gordana Berberović, članica Udruženja Forum žena “Strica-Zaruđe“, kazala je kako je projekat odlična prilika za razmjenu iskustava i upoznavanje ljudi sličnih razmišljanja, kao i pružatelje različitih usluga. "Takođe je veoma bitno da svako od nas ističe lokalnu tradiciju i nasljeđe. Ovakva aktivnost je značajna radi očuvanja tradicionalnih domaćih jela, ali isto tako i mnogih zanata, koji bi mogli potpuno nestati, ukoliko ne postanu ekonomski isplativi i priznati,” dodaje Berberović.

Bosna i Hercegovina je 2018. godine uvrštena u deset najpoželjnijih destinacija na svijetu koje vrijedi “istražiti”, a bilježi i stabilan rast u sektoru turizma. Široka ponuda namjenjena posjetiocima, počevši od netaknutih planinskih predjela, šuma, čistih rijeka, pa sve do ugodnih domaćinstava i domaćih jela izuzetne kvalitete, predstavlja ogroman potencijal za seoska domaćinstva, male preduzetnike ali i turističke zajednice. Ono što povezuje ove aktere je krajnji cilj, a to je poboljšanja ekonomske situacije i održivosti u ruralnim sredinama Bosne i Hercegovine, koje se smatraju jednim od najnaseljenijih ruralnih područja u Evropi.

Uz Alterural kao Udruženje za razvoj ruralnog turizma, partneri na projektu “Osnaživanje ruralnih turističkih destinacija oko Sarajeva sa ciljem diversifikacije ruralne ekonomije” su Eurogites (Evropska federacija ruralnog turizma), PD “Vranica” Fojnica, ZU “Kreševski citrin” i Forum žena “Strica-Zaruđe”. Više informacija o radionici, možete naći na video linku

https://www.youtube.com/watch?v=l5695H9GKJ0