Konferencija o razvoju turizma u Kantonu Sarajevo (maj 2017.)
Konferencija o razvoju turizma u Kantonu Sarajevo
Jučer, 10. maja 2017. godine, vrlo inspirativna konferencija pod nazivom “Izazovi i perspektive razvoja turizma u sarajevskoj regiji” je organizovana od strane MarketMakers-a I turističke agencije Centrotours.
Ovaj event je organizovan u hotelu Hills na Ilidži I bio je izvrsna prilika za okupiti sve stakeholdere uključene u razvoj turizma u Kantonu Sarajevo: privatnici, institucije, istraživači, turističke agencije i regionalne razvojne agencije kao I nekoliko uruženja građana.
“MarketMakers” projekt je dio švicarskog programa za podršku mladima u Bosni i Hercegovini. Implementira ga Helvetas NVO zajedno sa Kolektiv doo/Posao doo te oni poboljšavaju mogućnosti zapošljavanja za mlade, muškarce i žene između 15 i 29 godina starosti. Projekt će trajati 8,5 godina.
U početku se prezentacija orijentisala na primjere iz Hercegovine, na klaster i njegove dodatne vrijednosti u zaleđu Mediterana. Gosp. Primorac je posebno istakao važnost promocije na međunarodnim sajmovima, što je dovelo mnoge neočekivane posjetioce iz zemalja kao što su Indija i Južna Korea.
Poslije, regionalni marketing predstavnik Turkish Airlines-a je iznio podatke o Sarajevu i njegovim perspektivama. Na konferenciji su svoja iskustva iznijele razne agencije, o izazovima i prilikama na području Sarajeva. Prezentacija Valicon marketinške agencije bila je usmjerena na brendiranje i menadžment.
Institucije, eksperti i istraživači su diskutovali o kreiranju odgovarajućeg okruženja za razvoj ovog segmenta.
Usprkos postojećim zaprekama koje čine različiti faktori (uključujući nedostatak legalnog okruženja, investicije, nedovoljno paketa koji će promovisati Sarajevo, nedostatak ljudskih resursa i edukacije, nedostajanje informacija za turiste), svi učesnici složili su se da je dinamika ipak postignuta. U suštini od prošle zime, primjećene su mnoge mogućnosti za umrežavanje, organizovani seminari i radionice posvećene ovom sektoru u Sarajevu. Svi ovi eventi će doprinijeti stvaranju novih sinergija, mreža I razvoja inovativnih projekata. Cilj je dovesti sektor na mjesto prioriteta za čelnike u budućim ulaganjima. Svi koji su uzeli riječ istakli su važnost grada ali i njegove periferije, ostavljajući mogućnost za ulaganje i napredovanje.
Ipak, turizam ostaje jedan hiper.natjecateljski sektor. Bosna i Hercegovina treba stvoriti unificirani “brend” na nacionalnom nivou ili čak regionalno, na Balkanu. Zanimljiv pristup imaju autori web stranice “Balkanvibe”. Ova obećavajuća inicijativa u potpunosti odgovara regionalnoj potražnji za nadolazećim turistima. Zaista, potražnja na tržištu prelazi sve administrativne granice i zahtijeva jaku regionalnu kooperaciju. Ovo je također bila jedna od glavnih poruka iz iskustva stečenog u Hercegovini. Prisutni su bili pozitivno iznenađeni mogućnostima umrežavanja.
U konačnici, važan problem je istakao gosp. Almir Peštek, a to je važnost kreiranja modela razvoja turizma u Sarajevu. Održivost će uvijek biti vodilja za naredne korake i služiti I služiti kao podloga za kreiranje budućih strategija.